Identifikační předměty, karty, čipy
Samostatnou částí řízení je identifikace klienta. Identifikace může probíhat velmi jednoduše, a to, jen na základě příjmení klienta a jeho vyhledáním v databázi obsluhou. Tento způsob je však velmi zdlouhavý, neefektivní a vylučuje automatické zpracování.
Dnešní moderní technologie nám nabízí několik možných způsobů identifikace.
Identifikátory mohou být různé (čip, čárový kód, magnetický záznam, otisk prstu,
oční rohovka, atd.). Je důležité si uvědomit, že identifikátor není nic víc,
než nositel jednoznačného kódu - většinou číselného, a záleží skutečně jen
na Vás, jaký typ zvolíte. Rozdíly jsou skutečně jen v cenách a fyzickém
provedení (karta, náramek, přívěšek, atd.). Kód, je pak „spárován“ s konkrétním
klientem a umožňuje systému jeho bezchybné nalezení a provedení požadovaného úkonu.
Vlastní provedení identifikátoru ve většině případů slouží zároveň jako reklamní a
prestižní medium. Velmi často se využívá kombinace dvou různých identifikátorů.
Jeden – karta s čárovým kódem, jménem a fotografií klienta,
která slouží k identifikaci klienta na recepci, kde je mu tato karta dočasně
vyměněna za druhý identifikátor - čipový náramek (viz. následný obrázek), umožňující
klientovi pohodlný pohyb po Vašem centru.
Tímto způsobem je docíleno optimální situace, kdy klient není obtěžován
nošením a hlídáním poměrně velké a v některých situacích neskladné karty, ale
přesto je maximálně využito možností, které nabízí moderní technologie.