Member Pro - popis systému
Obecná specifikace systému
Program je vytvořen pro grafickou platformu OS Windows. Datovou základnu tvoří
SQL databáze a přímé připojení k jejím zdrojům bez nutnosti instalace dalších
spojovacích můstků (BDE,ODBC...). Přímé propojení na několik různých druhů
čteček kódu (bezkontaktní karty, čárový kód, magnetické karty), přímá komunikace
s těmito zařízeními umožňuje jejich plné využití. Maximální bezpečnost dat,
víceúrovňové uživatelské vstupy, bez znalosti hesla na databázi - nelze "ukrást"
data. Plně automatická aktualizace software z internetu.
Co systém Member Pro nabízí
Vedení a správu sportovních zařízení, studií a klubů, umožňujících
jak jednorázový vstup, tak i permanentky, kredity, ale i klubové členství. Ve
zkratce, systém umožňuje rezervace, přímý vstup, správu klientů, vedení
skladového hospodářství, prodej zboží, restaurační prodej (touch screen), on-line rezervace,
atd., dá se říci, že zvládne skoro cokoli, co vás napadne. Od slev poskytnutých
na jednotlivé aktivity, zboží či službu, až po řadu sestav a statistik s
maximální vypovídající schopností. Pár "kliknutí" a ihned máte k dispozici
sestavu či statistiku a vidíte jak se "vede" vašemu sportovnímu zařízení.
Podrobnější informace o funkcích systému Member Pro:
|
Přihlášení do systému - možnost definování uživatelských práv
|
|
Klientská obrazovka - jednoduchá dotyková aplikace pro zadání rezervace samotným klientem
|
|
Dohledové centrum - prodej, uzavírání účtů (přehled uzavřených dokladů), změna profilu klienta, vyhledání klienta dle skříňky, zařazení klienta do
kurzu, doplacení kurzu
|
|
Odblokování skříňky - pro on-line zámky
|
|
Seznam klientů, prodejců, instruktorů - přehled plateb, přehled slev na klientovi, historie klienta - karta s podrobnou historií, provize prodejců,
odměny instruktorů atd.
|
|
Náhradníci na kurzy
|
|
Hotel 20+2 pokoje – rozšiřitelný modul se základem dvaceti hotelových a dvou
technických pokojů, automaticky odesílané cizojazyčné nabídky, faktury, waiting
list, hromadné rezervace, automatické plánování úklidu, automatické generování
poplatků, doplňkové služby, sezónní ceníky, individuální cenotvorba
|
|
Rezervace (prodej aktivit) - hodinové, např. squasch, osobní trenér
|
|
Rezervace hodinové speciál - např. posilovna, hlídaní dětí |
|
Rezervace minutové - např. masáže, solárium (možnost řízení solária na
základě rezervací) |
|
Rezervace lekcí - např. spinning, aerobic, power jóga apod. |
|
Druhy členství - definice druhů členství, permanentek a balíčků;
definice slev na jednotlivé profily/členství, přerušení/změna členství
|
|
Typy sportovišť - definice druhů sportovišť (nabízených aktivit); ceníky sportovišť - definice cen, rozvrhů, předvoleb cen pro masáže atd.;
cenové hladiny - jiná forma oceňování aktivit
|
|
Typy poukázek - definice přijímaných stravenek, relaxpasů, atd.
|
|
Docházka zaměstnanců, přestávky, návaznost na rozpis služeb zaměstnanců
|
|
Uzavření pokladen, odvody z pokladen
|
|
Načtení plateb z banky - zpracování elektronických bankovních výpisů –
vypárování plateb dle v.s. na jednotlivé klienty
|
|
Smazané rezervace – evidence obsluhou smazaných rezervací
|
|
Řízení osvětlení sportovišť - návaznost na rezervace, výpis ovládání světel |
|
Reporty - sestavy, statistiky, vytíženost jednotlivých sportovišť, návštěvnost,
instruktoři - odměny, výkazy práce – přehled přítomnosti zaměstnanců za zvolené období
apod.
|
|
Skladové hospodářství - stav skladu, ceník zboží, příjem zboží, převod zboží,
skupiny zboží, seznam skladů, kuchyní;
sestavy - např. inventura konkrétního skladu, stav skladu za období
|
|
Restaurace - dotyková aplikace pro prodej receptur, kalkulací.
Definice tlačítkových profilů, grafické mapy jídelních stolů, apod.
|
Řídící systémy ve fitness a wellness centrech již dávno nejsou jen prodej služby
a správné vytištění účtenky. Dnes jsou tyto systémy vytvářeny tak, aby byly
výkonným pomocníkem při řízení a správě těchto center.
Základní a prvořadou funkcí jakéhokoliv systému je vždy zjednodušení a zrychlení
Vaší práce. Stěžejním bodem je individuální přístup ke klientovi a plnění jeho
potřeb.
CO UMÍ?
Systém musí umět vše co potřebujete! Je velmi důležité, aby systém dokázal
flexibilně reagovat na aktuální požadavky a dokázal tyto požadavky promítnout do
všech ostatních činností. Žádné centrum není zcela stejné a představa, že po
zakoupení systému máte vše co budete potřebovat, je mylná. Je naprosto logické,
že Vaše požadavky na systém budou vznikat postupně ať už z důvodu rozvoje Vašeho
centra, změn legislativy či snahy nabídnou klientům více než konkurence. Proto
je velmi důležité, aby Váš systém byl otevřený změnám a dodavatel tohoto systému
Vám zaručoval jeho další rozvoj. I přesto, lze specifikovat základní okruhy činností, které by systémy měli umět
obsluhovat a rozvíjet.
SPRÁVA ZÁJEMCŮ O VAŠE SLUŽBY
Databáze zájemců o Vaše služby by měla umožňovat evidovat jednotlivé potenciální
klienty s jasným plánem a výsledky jednotlivých kontaktů s tímto potencionálním
klientem. Dále umožňuje, ve spojení s dotazníkem zájemce, vyhodnocovat úspěšnost
jednotlivých reklamních akcí, věkovou skladbu zájemců a mnoho dalších statistik
na základě údajů v dotazníku.
SPRÁVA KLIENTŮ
Tato část systému by Vám měla umožnit kompletní individuální přístup ke
klientovi a měla by být základním kamenem celého systému. Měla by umožňovat
individuální nastavení cen nebo slev na jednotlivé aktivity, nastavení cen na
zboží či skupiny zboží. Jasný přehled o návštěvách, využívaných aktivitách a
zakoupeném zboží. Detailní přehled o všech obdržených platbách od klienta.
Dále by měl systém umožňovat hromadné zpracování klientů či jednotlivých skupin
(dle typu permanentky, dle typu členství, dle věku, dle bydliště …) a
rozesílání hromadné korespondence ať už E-mailů nebo SMS, popřípadě tištěné
korespondence.
Další z velmi důležitých funkcí je generování záznamů do diářů jednotlivých
prodejců a instruktorů o nutnosti kontaktu s tímto klientem ať už z důvodu jeho
méně častých návštěv nebo proto že má klient narozeniny a nebo jen proto,
protože chceme aby byl klient každé 3 měsíce kontaktován.otože chceme aby byl klient každé 3 měsíce kontaktován.
Provázaní jednotlivých klientů mezi sebou (rodina, firemní klientela ..) by mělo
být samozřejmostí. Podrobné informace o složeném kreditu a jeho čerpání patří
dnes již k základním funkcím.
SPRÁVA AKTIVIT
Všechny aktivity, které Vaše
centrum nabízí, by měly umožňovat ať už nastavení otvírací doby, základních cen,
za jakých podmínek je možno rezervovat, do kdy je možno rezervace rušit či
omlouvat a za jakých podmínek (pokuty…). Zda-li je aktivitu umožněno rezervovat
přes internet. Jaká je kapacita. Zda je aktivita řízena přímo systémem –
rozžínaní kurtů, spouštění solárií, spuštění klimatizace v sále atd.
Ceník aktivit by měl ctít Vaše požadavky a být nastavitelný v co nejjemnějším
možném členění – dny v týdnu, svátky, dopoledne,odpoledne, v noci atd. Zda-li je
aktivita účtována za vstup, či dle délky návštěvy dané aktivity (fitness …)
Aktivity by měly být rozlišeny různými typy. Jiné nastavení vyžadují lekce
spinningu a jiné ceník solária.
U lekcí by mělo být samozřejmostí nastavení instruktora a jeho odměn pro další
vyhodnocení a výstupy. U osobních tréninků je nutno dbát na správné přiřazení
trenérů ze stejného důvodu.
SKLAD A PRODEJ ZBOŽÍ
Každé centrum provádí , byť v třeba v nepatrném měřítku, prodej zboží. Proto je
nutné, aby systém uměl vést skladové hospodářství dle platné legislativy.
Výhodou je pokud systém umí vést komisní sklady a zvládá receptury – složené
karty (káva, míchané nápoje apod..). Samozřejmostí je napojení prodeje na
klienta a stanovení cen dle jeho profilu.
RESTAURACE
V případě, že centrum provozuje restauraci, popřípadě více restaurací, je nutné
aby součástí systému bylo kompletní zvládnutí tohoto provozu. Je velmi
nepraktické v tomto případě spoléhat na jiný gastro-systém. Bylo by nutné velmi
složitě řešit propojení obou systémů právě z důvodu individuálního přístupu ke
klientovi – slevy, platby z kreditu. Provoz restaurace je z hlediska systému
velmi specifická oblast a je nutné aby speciálně v této oblasti systém splňoval
všechny Vaše požadavky.
PRODEJ SLUŽEB
Je v podstatě jedno zda zařízení pracuje s jednorázovým vstupným, permanentkami,
předplacenými kartami, platbami za jednotlivé aktivity či se stále populárnějším
klubovým členstvím. Správně zvolený systém by měl zvládnout jakýkoliv způsob
prodeje a jeho kombinace právě s ohledem na potřeby klienta a managementu.pulárnějším
klubovým členstvím. Správně zvolený systém by měl zvládnout jakýkoliv způsob
prodeje a jeho kombinace právě s ohledem na potřeby klienta a managementu.
Samozřejmostí je možnost načítání plateb z elektronických výpisů z banky. Dále
pak možnost evidence plateb dle různých způsobů úhrady. Platby v hotovosti
popřípadě kartou jsou nasnadě, ale je třeba evidovat i platby jiného typu.
Například barter, reklamní činnost, vydané dárkové poukazy, stravenky, fitness
pasy, faktury a podobně. Nedílnou součástí prodeje a klientů je možnost složení
kreditu a jeho čerpání. Tyto pohyby musí být naprosto transparentní a dostupné
ke kontrole klientovi. Nejlépe formou klientského systému na internetu.
Na druh prodané služby by měl být navázán základní profil pro klienta , který
po prodeji rozšíří jeho kartu a je možno s ním dále pracovat. (permanentka na 10
Samostatným celkem by mělo být řešení klubového členství, kdy je nutné hlídat a
sledovat mnohem více údajů než je třeba u permanentek. Ať už se jedná a
sledování plateb za členství, zápisného které je většinou individuálně
nastavitelné u každého klienta, platnosti smluv, přerušení členství, odměny
prodejců atd.
RECEPCE
Práce recepce patří k těm nejdůležitějším činnostem a systém by měl recepčním
poskytovat maximální komfort k rychlé a bezchybné práci. Po identifikaci klienta
by měl systém zobrazit maximum důležitých informací o klientovi včetně
fotografie, zůstatků jeho permanentek a kreditu, varovat recepční v případě
výskytu nějakého problému (zpoždění s platbou, nedoplněny některé údaje na kartě
apod.), předat vzkazy pro klienta, informovat například o narozeninách, a další
informace které uznáte za vhodné. Systém by měl recepčním poskytovat jasný
přehled o přítomných klientech v zařízení a umožnit jim jednoduchou a rychlou
práci s těmito klienty (prodej, poskytnutí informací, zapsání rezervací atd.).
Práci recepčních lze zjednodušovat například klientskými obrazovkami, kde si
klient sám na dotykovém displeji provede rezervace na požadované aktivity,
popřípadě získá informace ze svého profilu. Nedílnou součástí práce recepčních
je příjem jednotlivých plateb. Proto by měl systém umožňovat transparentní
kontrolu nad přijatými finančními prostředky a v rámci nastavených pravidel
umožňovat opravy eventuálních chyb samotnou recepční, bez nutnosti zásahu
nadřízeného. V případě plateb z kreditu je nutné, aby systém dokázal vždy
vytisknout pro klienta informační doklad a právě provedeném pohybu na jeho účtu.
REZERVACE
Přehledný a dokonalý systém rezervací je základem spokojenosti klienta, tak jako
úsměv recepční při jeho příchodu. Není horších situací než setkání dvou klientů
na kurtu s přesvědčením, že oba dva mají platnou rezervaci. Vyhnout se tomuto
problému a zároveň efektivně naplnit kapacitu Vašeho zařízení Vám právě umožní
dobře fungující systém rezervací. Jak jsem se již zmiňoval u správy aktivit,
každý typ aktivity vyžaduje jiný přístup.
Jiný bude způsob rezervace na lekci aerobiku a jiný třeba na golfový trenažér či bowling. Přesto některé společné znaky najdeme. V momentě rezervace by měl být systém schopen sdělit několik základních údajů: kdy, kde,co a komu je rezervováno, cenu rezervované aktivity,zůstatek permanentky dané aktivity, zůstatek kreditu, informaci o poskytnuté slevě. Každou rezervaci by mělo jít „předplatit“. Musí být zajištěno na úrovni systému, nikoliv na úrovni obsluhy, že nikdy nedojde k rezervování stejného termínu dvou klientů. V případě obsazeného termínu je vhodné aby systém nabídl alternativu, pokud je to možné (jiný volný kurt, druhé solárium, jiného trenéra a podobně).
Nedílnou součástí systému rezervací je vizuální zobrazení obsazenosti dané aktivity. Optimální se jeví spojení zobrazení a vlastního provedení rezervací kdy výběrem volného místa je zároveň započato provádění rezervace.Pro usnadnění práce by měl systém umožňovat provádění dlouhodobých opakovaných rezervací s různými periodami opakování (týdně, měsíčně, každý pracovní den apod.).
INTERNET
V dnešní době by byl hřích toto medium nevyužívat k vlastnímu prospěchu.
Moderní systémy umožňují přístup managementu do celého systému a provádět
jakékoliv akce odkudkoliv na světě jen díky internetovému spojení. Ale to je jen
malá část využití internetu. Daleko větší podíl má využití pro klienty, kteří
jsou díky internetu schopni nejenom provádět a rušit rezervace na jednotlivé
aktivity pohodlně z domova, ale i sledovat stav svého kreditního účtu, zůstatku
na permanentkách, provádět platby atd. a to vše on-line v reálném čase. Ve
specifických případech je možno díky internetu a automatizovaným systémům plně
nahradit práci recepčních.
BEZPEČNOST
Slovo dnes snad skloňované ve všech pádech, se momentem využívání služeb
jakéhokoliv systému stává i pro Vás velmi důležité. Ve Vaší databázi jsou
uloženy velmi cenné údaje o jednotlivých klientech a bylo by velmi nemilé, kdyby
se dostali do nepovolaných rukou, kdyby jste o ně rannou osudu přišly (počítače
jsou jen technika, která se může polámat) nebo kdyby Vám v nich někdo nepovolaný prováděl nežádoucí změny. Zajistbezpečnost
nelze. Lze rizika stlačit na únosnou míru. Je na dodavateli systému, aby Vám
navrhl taková bezpečnostní opatření, která pro Vás budou dostatečná. Jen pro
orientaci uvádím základní body, které by měly být splněny:
-
Data MUSÍ být zálohována tak, aby zničením jednoho zařízení
nebyly zálohy dotčeny. Media se zálohou musí být umístěna tak, aby je nebylo
možno běžným způsobem zcizit či zkopírovat.
- Vlastní databáze musí být na serveru umístěna tak, aby ani
běžný oprávněný uživatel celého řídícího systému neměl k tomuto zdroji dat
přístup.
- Veškeré exporty dat ze systému a to včetně tiskových výstupů
musí být povoleny jen důvěryhodným osobám.
- Používaná hesla a přístupové kódy by měly být obměňovány
alespoň 1x za 3 měsíce.
- Klientský přístup přes internet musí být zabezpečen tak, aby
zneužití hesla klienta nevedlo k přístupu do celé databáze.
Dodržením alespoň těchto základních pravidel eliminujete ztrátu nebo zcizení dat
na míru, která je únosná pro běžný provoz systému. Rozhodně tuto oblast práce se
systémem nepodceňujte.
STATISTIKY A VÝSTUPY
Systém bez analýzy získaných dat by nebyl ničím jiným než trošku lepší
kalkulačkou. Systém Vám musí poskytnout možnost získaná data zpracovat
v libovolných vztazích a výběrech.
Samozřejmostí jsou
analýzy vytíženosti jednotlivých aktivit, šaten, návštěvnosti
celého zařízení, průměr návštěv na jednoho klienta a podobně. Dalším typem jsou
výstupy ekonomických rozborů a toků financí. V neposlední řadě jsou to podklady
pro odměňování instruktorů a trenérů. Dále jsou to analýzy úspěšnosti reklamních
akcí, prodejnosti jednotlivých typů zboží . Jedná se ale i o složitější rozbory
jako je například vyjádření poměru utracených financí v závislosti na věku
klienta popřípadě na dni v týdnu. Většina systémů nabízí velké množství rozborů
v základu systému a umožňuje jejich
uživatelskou definici. U těch jednoduchých je samozřejmě možné provést nastavení
vlastními silami. Ale složitější rozbory již vyžadují většinou alespoň
elementární znalost počítačových systémů a struktur konkrétních dat. V této
chvíli by měla zafungovat spolupráce s dodavatelem systému, který Vám požadovaný
rozbor připraví.
ZÁVĚREM
Na závěr bych rád zmínil jednu skutečnost. Žádný systém nebude nikdy myslet za Vás, bude pouze vykonávat a řešit situace na základě pevně stanovených podmínek. Čím pevněji a zřetelněji tyto podmínky nastavíte tím spolehlivěji a výkonněji bude systém pracovat. Věnujte proto prosím základním nastavením a konfiguraci náležitou pozornost a nechte se seznámit od dodavatele se všemi možnostmi systému. Jen tak dokážete využít a rozvíjet veškerý potenciál , který Vám Váš systém nabízí.
Josef Kocian
LUXART, s.r.o.